Rostad blomkål med näringsjäst och gurkmeja

Inlägget innehåller köplänkar (adlinks) till Bodystore

Det första jag tänkte på när jag såg ingredienserna var en maträtt jag aldrig lagat innan. Det blev i alla fall guldig blomkål med näringsjäst, chili och lök som vi hade en stor sallad, wraps till barnen och en yoghurtsås till. Supergott!

Rostad blomkål med näringsjäst och gurkmeja

Du behöver

Gör så här

  1. Dela blomkålshuvudet (spara blasten till sen) och en gul lök i mindre bitar.
  2. Lägg i en skål, blanda runt med kokosolja, gurkmeja, 3 msk näringsjäst, salt, peppar och chiliflakes i massor.
  3. Bakade sedan i ugnen på 175 grader cirka 30 minuter.
  4. De sista 10 min kan du slänga på blomkålsblasten som du finhackar och blandar med lite olivolja och salt.
  5. Toppa med rostade pumpakärnor, örter, groddar eller det du har hemma.

Passar bra till

Rostad blomkål med näringsjäst och gurkmeja
MUMS!

4/5 (1 Review)

Har du inspirerats av det här inlägget? Jag älskar att se vad du som läser skapar. Tagga mig på Instagram, där heter jag @lesscarbs. Tipsa gärna familj och vänner om mina kanaler.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.