Kål- och tonfisksallad – när man vill ha något snabbt!

Dela på facebook
Dela på email
Inlägget innehåller köplänkar till Bodystore

Det känns nästan fånigt att kalla detta för ett recept, med tanke på att det tar cirka 1 minut att göra detta. Men ibland är det så bra med enkel inspiration, eller hur! Som du ser är det en småtting som uppskattar salladen också.

Kål- och tonfisksallad

Till denna tallrik använde jag följande:

  • Ca 100 gram rödkål
  • 170 gram tonfisk (alltid i vatten, MSC-märkt)
  • 3 msk olivolja
  • 7 kalamataoliver
  • Oraffinerat havssalt

Gör så här

  1. Häll av vattnet från tonfisken.
  2. Strimla kålen fint.
  3. Blanda kål, tonfisk, olivolja och salta efter smak.
  4. Toppa med oliverna.

Många tror att man inte kan äta sallad om man äter LCHF eftersom det blir ”för mycket” kolhydrater. Energifördelningen i denna sallad blir ungefär så här: P: 25 %, F: 70 % KH: 4 % Jag äter ofta och gärna denna typ av sallad, gott och mättande är det också!

Tips!

Om du gillade detta recept, kolla gärna in min kål- och kycklingsallad

Har du inspirerats av det här inlägget? Jag älskar att se vad du som läser skapar. Tagga mig på Instagram, där heter jag @lesscarbs. Tipsa gärna familj och vänner om mina kanaler.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.

Få mitt gratis inspirationsbrevEtt mejl i veckan som gör dig glad. Fullt med recept, veckomenyer, tips, bilder och unika erbjudanden.
Prenumerera här →