Kardemummasås – ett enkelt och snabbt tillbehör

Inlägget innehåller köplänkar (adlinks) till Bodystore

Kardemummasås är underbart till plättar som på bilden men är lika god som tillbehör till en bär/frukt/rabarberpaj istället för vaniljsås eller liknande.

Kardemummasås

Ingredienser till 2 portioner sås (om man äter det till exempelvis plättar):

  • 2 msk créme fraiche
  • 2 msk turkisk yoghurt eller liknande
  • 1 krm björksocker (kan uteslutas eller ersättas med valfri sötning)
  • 1/2 tsk nystött kardemumma
  • En nypa vaniljpulver

Glöm inte att spana in min erbjudande- och rabattsida, där det då och då finns en generös rabattkod till mina läsare.

Gör så här

  1. Blanda ihop alla ingredienser
  2. Låt gärna stå och dra en stund.
  3. Klart!

Tips!

Till denna sås borde du kolla in mina recept på plättar med bär eller mina goda veganska/glutenfria pannkakor

Om du gillade det här receptet hittar du massor av recept och inspiration min kokbok “Det stora matäventyret”.  Du lär dig även matsmarta tips och hur man involverar barnen i köket. Alla recept är fria från mjölk, gluten, socker och passar både LCHF- och Paleo-kost!

Du hittar ett signerat exemplar av boken här: Det Stora Matäventyret

0/5 (0 Reviews)

Har du inspirerats av det här inlägget? Jag älskar att se vad du som läser skapar. Tagga mig på Instagram, där heter jag @lesscarbs. Tipsa gärna familj och vänner om mina kanaler.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.

Nu kan du köpa min bok Giftfri!

Jag har beställt en begränsad upplaga böcker, och du köper direkt från mig. Du visar ditt stöd och får en signerad bok!