Chiapudding med choklad

Inlägget innehåller köplänkar (adlinks) till Bodystore

Chiapudding har blivit en stor kärlek i mitt liv. Så gott, spännande knaster, en fröjd för gommen helt enkelt. Dock behöver man som ibs:are prova sig fram eftersom de är rika på fibrer.

Ingredienser till 1 större eller 2 mindre portioner chiapudding med choklad:

 

Gör så här:

  1. Blanda samman alla ingredienser.
  2. Rör några gånger den första halvtimmen.
  3. Låt stå minst tre timmar eller gärna över natten i en burk med lock. Ta med fördel fram en stund före servering så blir den inte lika hård. Ät som det är eller tillsammans med bär och varför inte en klick vispad kokosgrädde.

 

Vill du läsa mer om chiapuddingar kan du klicka här!

 

Har du inspirerats av det här inlägget? Jag älskar att se vad du som läser skapar. Tagga mig på Instagram, där heter jag @lesscarbs. Tipsa gärna familj och vänner om mina kanaler.

3 kommentarer

Chia sägs ju vara supernyttiga, men måste man inte krossa fröna för att få i sig alt nyttigt?
Går de att krossa i en matberedare, eller måste man ha mortel?

Hej
Testar för första gången ditt recept på chiapudding med choklad. Vi har många allergier i vår familj , men klarar kokos. Var hittar du kokosgrädde som går att vispa?
Mvh
Caroline

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.