Lesscarbs Lesscarbs

Inlägget innehåller köplänkar (adlinks) till Bodystore

Ketochoklad

Ketochoklad

Jag har lagt in en extra träningsväxel och vill endast få i mig fett före träningen. Då är Ketochoklad grym! Betty tycker också att den är jättegod så i morse fick jag göra en extra kopp till henne. Perfekt om du vill undvika koffein på morgonen.

Tanken är inte att det ska vara sött, men om man verkligen vill ha det sötare i smaken kan man tillsätta någon droppe steviadrops med vaniljsmak.

Till 1 kopp ketochoklad

  • 20 gram smör (jag använder normalsaltat eko, du kan använda ghee eller kokosolja för mjölkfri)
  • 20 gram kokosolja (med smak)
  • 2 tsk kakao (du kan ta mindre
  • 1 knivudd vaniljpulver (valfritt, länkar till inlägg där jag skrivit mer om vaniljpulver innan.)
  • 2 dl kokande vatten

 

Gör så här:

Lägg ner allt i en behållare för stavmixern, stavmixa försiktigt till en smarrig choklad. Klart! Jag använder ingen sötning eller liknande i min, tycker den är god som den är. Betty också.


Det var min kompis Martina Johansson som tyckte att jag skulle testa detta så tack kompis för inspirationen!

Annons
annons-lesscarbs

7 Responses to Ketochoklad

  • Jag brukar göra en liknande och mixar då med ett ägg, så det blir en variant på äggmjölk . Det är också väldigt gott att ha i två droppar pepparmyntsolja, så har man mintchoklad och om det ska vara ordentlig lyxigt så vispar jag lite grädde och lägger på en klick ovanpå.

    • Vad gott! Tyvärr tål jag inte äggvita i den formen, vissa kan vara känsliga mot det, så jag brukar bara ha äggulor när jag gör äggmjölk. 🙂 Låter verkligen supergott. Ska testa med pepparmyntsolja! Tack. 🙂

  • Hur många kalorier och fett blir det uträknat i denna?

    • Hej! Jag räknar inte kalorier eller fett, men du kan alltid lägga in ingredienserna i kostbevakningen.se och undersöka saken 🙂

  • Hej Fanny tack för all insperation du delar med dig ,,,,
    En liten fråga hur mycket cocosfett,grädde ,smör ingår i din kost/dag
    Trevlig helg mvh Ann-Margreth

    • Hej och tack för din kommentar! Det beror lite på vad jag har för mål/inriktning. Jag äter mejerifritt sedan 1,5 år tillbaka och använder rikligt med fett vid stekning. Men jag räknar inget eller så, så jag har ärligt talat dålig koll! Jag fokuserar inte så mycket på min mat i nuläget utan kör på autopilot, har ingen övervikt eller liknande sedan många år. Jag är bra på att glömma att äta när jag jobbar med mat hela dagarna så jag behöver mer se till att jag faktiskt äter. 🙂

  • Jagkör också denna variant på morgonen, eller koffein fritt kaffe!
    Det konstiga är att trots att jag inte äter på förmiddagen och vikten står still ( fast Jag egentligen vill gå ner något kilo) så upplever jag det som att magen har blivit pluffsigare och större kärlekshandtag?!
    Hur kan det komma sig? Har du någon aning?

Kommentera